Reklama ir marketingas

Kada verta rinktis SEO paslaugas ir kaip tai apskaičiuoti?

Šis straipsnis skirtas tiems, kurie domisi SEO paslaugomis, bet nežino  kiek pinigų tam reikėtų skirti.

Versle galioja labai paprastas principas – investuoti pinigai turi sugrįžti ir atnešti pelną.

Norėdami įsitikinti, kad perkamos SEO paslaugos atsipirks, reikia atlikti keletą  paskaičiavimų:

1-as būdas – jau turintiems šiek tiek lankytojų iš paieškos sistemų

Paprasčiausiai pakeiskite kontaktus savo interneto svetainėje, tam, kad atskirtumėte kiek klientų ar pardavimų sulaukiate būtent internetu. Jeigu didžiąją lankomumo dalį sudaro lankytojai iš paieškos sistemų, galėsite lengvai suskaičiuoti koks kiekis lankytojų konvertuojasi į klientus ar pardavimus. Jeigu lankytojai ateina iš įvairių šaltinių, kreipkitės į programuotoją ir paprašykite taip sukonfiguruoti jūsų svetainę, kad lankytojams iš paieškos sistemų būtų rodomas kitas kontaktinis el. paštas bei telefonas. Paprašykite savo pasirinkto SEO specialisto, kad preliminariai įvertintų kaip pasikeis lankomumas po optimizacijos darbų. Pasitelkite į pagalbą proporcijas ir paskaičiuokite ar jums tinka toks pasikeitimas. Šis apskaičiavimo būdas labai primityvus ir reikėtų žinoti, kad SEO specialistas gali tik apytiksliai pasakyti kiek kartų padidės lankomumas.

 

2-as būdas – neturintiems pakankamai lankytojų arba norintiems tikslesnių rezultatų

Šis metodas yra sudėtingesnis, bet kartu ir žymiai tikslesnis. Reikia užsiregistruoti Google Adwords sistemoje ir įnešti nuo 100lt iki 400lt – šios sistemos pagalba  patikrinsite raktažodžių naudingumą jūsų verslui. Tai gali atlikti dauguma Adwords specialistų už jus. Jeigu jūsų svetainė specializuojasi siauroje ir nepopuliarioje nišoje, tuomet užtenka pasirinkti pagrindinius šios nišos raktažodžius, jų sinonimus bei variacijas ir nustačius maksimalią paspaudimų kainą pradėti reklaminę kompaniją Google Adwords sistemoje. Ši sistema rodys jūsų svetainę pirmajame (priklauso nuo nustatytos paspaudimo kainos) Google puslapyje pagal nustatytus raktažodžius su jūsų nurodytu reklaminiu tekstu (žiūrėti paveikslėlyje). Mokėsite tik už tuos lankytojus, kurie paspaus būtent jūsų sukurtą reklamą. Suvedus raktažodį “hostingas”, rodomos Google Adwords reklamos (paveikslėlyje pabrauktos raudonai). Šių reklamų savininkai sumoka už kiekvieną paspaudimą, o žemiau matome natūralius paieškos rezultatus – už juos mokėti nereikia. Natūraliuose paieškos rezultatuose Google rodo kokybiškiausias/populiariausias ir geriausiai paieškos raktažodį atitinkančias svetaines.

Užsiregistruoti Google Adwords galima čia

Grįžkime prie SEO atsiperkamumo apskaičiavimo:

Skaičiuojame kiek mums kainuos reklama Google Adwords

1)  1-as skaičiavimo pavyzdys

Tarkime turime svetainę, kurioje prekiaujame “hostingo paslaugomis” ir norėdami sulaukti klientų, perkame Google Adwords reklamą raktažodžiui “hostingas”.

Vienas paspaudimas pirmoje vietoje kainuoja 2 litus.

Per dieną sulaukiame vidutiniškai 20 paspaudimų.

Iš 20 paspaudimų vidutiniškai 1-as žmogus nusiperka “hostingo paslaugas” už 60lt metams.

Kasdien išleidžiame 2lt x 20 = 40lt ir gauname 60lt pajamų.

Per metus sulauksime 7300 lankytojų, išleisime daugmaž 14.600lt reklamai ir gausime 21.900lt pajamų.

Dabar įvertinę kitas savo išlaidas, galime preliminariai ir primityviai paskaičiuoti būsimą pelną.

 

Skaičiuojame kiek mums kainuos SEO paslaugos

2) 2-as skaičiavimo pavyzdys

Su SEO specialistu buvo sutarta, kad už 5.000lt jūsų svetainė per metus, pagal raktažodį “hostingas” pakils į pirmą Google puslapį t.y. TOP10.

Tarkime po pusmečio raktažodis pakyla į 5-ą vietą.

Jis sulaukia vidutiniškai 12-os lankytojų per dieną.

Per 5-ias dienas sulaukiame 60-ies lankytojų ir parduodame 3 vnt. “hostingo paslaugų” už vidutiniškai 180lt

Per pirmus metus sulaukiame 365 / 2 x 12 = 2190 lankytojų ir gauname 6.570lt pajamų. Vieno lankytojo kaina 5.000lt / 2190 = 2.28lt

Antrais metais sulauksime 4380 lankytojų ir gausime 13.140lt pajamų. Vieno lankytojo kaina 5.000lt / (2190+4380)  = 0.76lt

Jei svetainę prižiūrėsite, pastoviai atnaujinsite ir palaikysite puikią kokybę, tai tęsis nors ir 10 metų.

eigu jūsų svetainė yra sudėtingesnė ir specializuojasi įvairiose srityse, tuomet reikėtu įdiegti konversijų sekimo sistemą (žiūrėti pav. žemiau – įjungtas Google Adwords konversijų sekimas).

conversion-tracking

Su tokia sistema galėtumėte matyti, kurie raktažodžiai geriausiai konvertuojasi į klientus ar pardavimus. Taip išvengtumėte nereikalingo mokėjimo už nenaudingus raktažodžius.

Apibendrinimas

  • Prieš užsisakant bet kokias SEO paslaugas, būtina bent preliminariai pasidomėti atsiperkamumu. Vienas iš lengviausių (bet netiksliausių) būdų patikrinti gaunamų klientų kiekį internetu – pakeisti esamą telefono numerį bei el. paštą ir taip sekti kiek užklausimų/pardavimų sulaukiate savo interneto svetainės pagalba.
  • Paprašykite savo pasirinkto SEO specialisto, kad preliminariai įvertintų kaip pasikeis lankomumas po optimizacijos darbų.
  • Visi atlikti skaičiavimai ir skaičiai yra  tik pačio principo pavaizdavimas ir turėtų padėti perprasti esmę į ką reikėtų atsižvelgti užsakant SEO paslaugas. Tai tikrai nereiškia, kad Google Adwords blogiau ar geriau nei SEO paslaugos.
  • SEO paslaugos labiausiai tinka tokiam verslui, kuris žiūri į ateitį ir žada ilgai užsibūti rinkoje. Interneto svetainę reikės prižiūrėti, palaikyti puikią kokybę bei reguliariai atnaujinti.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *